Vaikuttajamarkkinointi on mainonnan muoto, jossa kohderyhmä tavoitetaan sitä koskettavan henkilöbrändin – vaikuttajan, kuten bloggaajan, tubettajan, poliitikon, some-tähden tai vaikkapa urheilijan – kautta. Vaikka vaikuttajamarkkinoinnista edelleen puhutaan usein uutena juttuna, se on tosiasiassa pitänyt pintansa jo kymmenkunta vuotta, ja sen kehitysvauhti on kiihtynyt jatkuvasti.

Vaikuttajamarkkinoinnin voima on vertaiskokemuksessa: seuraaja luottaa vaikuttajan näkemyksiin ja mielipiteisiin, ja kokeilee sen ansiosta mielellään tuotteita tai palveluita joita vaikuttaja suosittelee. Tai näin olemme ainakin tähän asti ajatelleet asian olevan!

Onko vaikuttajamarkkinoinnilla sijansa myös tulevalla vuosikymmenellä, 2020-luvulla? Entä mitä se tulee konkreettisesti tarkoittamaan – vaikuttajalle itselleen tai yrityksille, jotka hyödyntävät vaikuttajamarkkinointia osana oman brändinsä vahvistamista tai vaikkapa myynnillisten tavoitteiden toteutumista?

Selvittääksemme vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun tärkeimmät trendit jo etukäteen, kurkkasimme kristallipalloon yhdessä Suomen nimekkäimpien vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisten kanssa. 

Tälle sivulle olemme keränneet yhteen koosteen tärkeimmistä löydöksistämme. Lopusta löydät myös yhteystietomme, mikäli olet halukas kuulemaan, kuinka nämä trendit voidaan valjastaa liiketoiminnan vauhdittamiseksi.

Lukemisen iloa – kiva, kun olet mukana!

👀 PSSST – Onko vaikuttajamarkkinointi sinulle uusi juttu, tai tahtoisitko kerrata siihen liittyviä perusasioita? Lataa täältä avuksi kompakti muistilistamme vaikuttajamarkkinoinnin aloittamiseen:

Lataa tästä ensikertalaisen muistilista vaikuttajamarkkinointiin!